2010-09-09

Šuo ant šieno

Yra toks lietuviškas posakis. Reikšmė jo, žinia, yra maždaug tokia "nei pačiam tas dalykas reikalingas, nei jis kitiems duoda".

Akivaizdu, kad panaši situacija ima darytis Vilniuje su automobilių stovėjimo aikštelėmis...

Ne paslaptis, kad Vilniaus centre dirba nemažai žmonių. Taip pat ne paslaptis ir tai, kad dalis jų į darbą kasdien važiuoja automobiliu. Ir, akivaizdu, kad atvažiavus į darbą reikia tą automobilį kažkur pastatyti. Automobilių stovėjimo aikštelėje.

Viena tokia stovėjimo aikštelė yra prie Tymo turgaus. Ji paprasta žvyrinė, be jokios asfaltinės dangos. Ilgą laiką tai buvo vos ne vienintelė nemokama automobilių stovėjimo aikštelė Vilniaus centre. Sunku iš akies spręsti, kiek būtent ten automobilių telpa, bet mano primetimais tikrai virš 150.

Taigi. Kaip minėta ji buvo nemokama. Iki šios vasaros. Ir kol ji buvo nemokama dienomis ji būdavo sausakimša - darbo metu joje visos vietos būdavo užimtos.

Akivaizdu, kad kažkam tai nedavė ramybės. Užgavo, tskant, godumo stygą. Kaip čia taip - tiek automobilių kasdien statoma - oho, kiek būtų galima uždirbti!
Ir padarė tą aikštelę mokama.

Kaip minėjau, joje telpa tikrai matyt daugiau nei 150 automobilių. O kiek jų ten stovi dabar, kai ji mokama? Kadangi aš eidamas pasivaikščiot per pietų pertrauką retkarčiais prasuku ir pro ten, tai galiu paliudyti, kad daugiausia, kiek tų esu matęs tų automobilių ten stovinčių yra 12. Dvylika. Pvz. užvakar kai ėjau pro šalį, jų buvo 8. Aikštelėje, kurioje tilptų 150+. Todėl, kad kažkam sugrojo godumas. O juk tie visi žmonės, kurie atvažiuoja kasdien į darbą tuos automobilius vis tik kažkur turi pastatyti...

Analogiška situacija ir su Upės gatve (ji eina palei Nerį ties Universaline parduotuve). Automobilių statymas ten irgi ligšiol buvęs nemokamu staiga patapo mokamu. Ir ten irgi situacija analogiška - jei anksčiau ten darbo metu stovėdavo daugybė automobilių, tai dabar tik vienas kitas...

Sukėlė daugybei žmonių begalę nepatogumų ir problemų. O naudos iš to? Keli šimtai litų į mėnesį?


Šuo ant šieno. Nekitaip.

6 komentarai:

  1. nebutinai masinos ismetytos kitur. gal daugiau darbuotoju pradejo visuomeniniu transportu naudotis netycia?

    AtsakytiPanaikinti
  2. nu manau, kad tikrai pradejo viesuoju vazinet.

    Kas del masinu ismetymo kitur - tai gal jos ismetytos kitur, bet mokamai? Tada pajamu surinkimas irgi vyksta kazkoks. Is kitos puses, pvz klaipedoj parkavimas mokamas tik darbo metu. Po 18h - statyk kur nori. Pas mus gi vos ne visam centre mokama iki 22h. Ir sestadieniais - irgi. Aisku, yra kita dalis - parkavimo, netgi mokamo, paklausa akivaizdziai virsija pasiula, bent jau dienos metu.

    AtsakytiPanaikinti
  3. Jus čia rimtai? Apie tai, kad pradėjo važinėt viešuoju transportu? :DDD Žinoma būtų įdomu tokią studija atlikt, bet galiu lažintis, kad jei ir pradėjo, tai dešimtadalis... reiškia likusieji kažkur jas kitur nukiša.

    O dėl statymo mokamai - tai kodėl tada jų nestatyt mokamai ten pat?

    Bet kokiu atveju, esmės tai nekeičia.

    AtsakytiPanaikinti
  4. O dar čia kada žadėjo nemokamų/pigių aikštelių apie centrą įrengti, kad žmonės galėtu jose mašinas palikti ir nesigrūsti į centrą. Aišku nei jie tą centrą mokamą padarė, nei tų aikštelių kada pastatys...

    AtsakytiPanaikinti
  5. Oi, a6 tai mistype'inau :) norejau sakyti, kad NEmanau, kad pradejo vazinet.

    Del mokamo statymo tai viskas paprasta - jei statai nemokamai, gali grustis i kita centro gala, kad palikt masina, o kai ten pasidaro mokama - tada mokamai statai prie pat darbo.

    AtsakytiPanaikinti
  6. hmm, lvovo gatvej po upes gatves apmokestinimo dienos metu vietos masinom sumazejo bent jau 2x :/ nefaina kai gyveni ten ir kartais tenka dienos metu pedint kelis simtus metru iki namu nuo netycia atrastos parkingo vietos

    AtsakytiPanaikinti