Paprastai forumuose skirtuose vienai automobiliu markei visi isitikine, kad jau tos markes automobiliai patys geriausi. BMW, Honda, dar-kas-nors. Subaru taip pat neisimtis. Taip ir Subaru klubo forume, kai pasiklausai nuomoniu, tai galima pagalvot, kad uz Subaru geriau tik sviezia duona. Ir jei kazkas suzino, kad ash turiu (ir kasdien vairuoju) WRXa, tai kazkodel visiems atrodo, kad as nerealus to automobilio fanas ir turiu aklai su putom is burnos "ginti Subaru garbe".
Kaip nekeista taip nera :) Nors kai kurios WRXo savybes man ir patinka (kitaip matyt nebuciau pirkes), bet yra daugybe visko kas "ciulpia". Dar daugiau, ash net sakyciau, kad apibendrinant pliusus ir minusus, pastaruju gaunasi gerokai daugiau. Kodel tada reikejo pirkti? Pliusai matyt gana svarus... :) bet apie tai veliau.
Taigi, kuo man ta Subaru nepatinka?
Begiu deze. Subaru penkiabege dvigelde begiu deze, sukurta viduramziais, nepajegia atlaikyti net standartinio galingumo / sukimo momento. O dar jei kazkiek patiuninus varikli, tai isvis reikia elgtis su deze, kaip su mazu vaiku. Zinoma, ir siaip reiktu elgtis su technika atsargiai, jei nori, kad ji tarnautu, o ir pats faktas, kad ji senos konstrukcijos matyt nera minusas per se, bet jei jau ji tokia niekam tikus, tai gal ja jau senu seniausiai reikejo pakeist? Variklis stovi priekyje isilgai, deze uz jo. Iki galinio tilto vietos kiek tik nori - galima buvo ideti milziniska deze, kuri laikytu kokius tik nori galingumus, o ji silpnesne nei EVO deze, kuri stovi priekyje salia skersai sumontuoto variklio (t.y. vietos trukumo salygom). STi pagaliau gavo normalia deze, kuri jau nenusileidzia EVO (matyt net pranokt turetu) bet kada ja pagaliau gaus WRXas? Naiviai tikejausi, kad kai pasirodys naujasis chetchbekas i ji susiprotes deti naujasias dezes (tebunie, jei jau taip pigiau, ismete sestaji begi), bet kur tau - ta pati jokio rimtesnio panaudojimo nelaikanti seniena...
Tas pats pasakytina ir apie transmisija - jei pas STi ji tikrai stipri, tai pas WRXa... centriniai diferencialai pastovi beda. Genda. Galinis R160 tarp Nissanistu (taip, tai Nissan diferencialas) irvis nevertinamas nes irgi manoma, kad yra labai silpnas. R180 (kuris montuojamas ir i STi) yra minimumas, o dar geriau R200.
Variklis. O jau tas nuostabusis bokseris. Automobiliniu varikliu kurybos shedevras su nepakartojamu garsu.
Jei kazkam svarbiausias klausimas yra idomi konstrukcija, tai bokseris gal ir privalumas... bet realiam pasaulyje? Kaip vienas pagrindiniu privalumu, nurodomas zemas jo svorio centras. Ralinei masinai, tai gal ir yra labai svarbu. Bet gatvinei? Net jei tas svorio centras ir yra kokiais 5 cm zemiau nei konkurentu, to bijau kad niekas nepajaus, juolab, kad pats svorio centras vienas nieko nepasako apie automobilio laikymasi ant kelio.
Uztat variklis "kaba"islindes pries priekine asi, kas jau savaime salygoja svorio centro slinkimasi i prieki (sis faktorius zinoma irgi vienas pats savaime nieko nepasprendzia, bet imho yra gerokai svarbesnis nei svorio centro aukstis). O ir pats bokseris... du blokai, dvi galvos, keturi skirstymo veleneliai. Ir visa tai isprausta tarp lonzheronu. Jei nori pakeisti skirstymo velenelius pas kokia "paprasta masina", ka darai? Nusirenki viska kas trukdo, nuimi voztuvu dangteli, isrenki duju paskirstymo mechanizma, pakeiti velenelius, surenki viska atgal. O jei nori pakeisti pas Subaru? Pirmiausia isimi varikli...
Bet koks variklio remontas rimtesnis uz zvakiu keitima prasideda taip pat: pirmiausia isimi varikli :)
Gal bokseris ir labai grazu, bet patogumo naudoti remontuoti etc etc etc poziuriais jis chiulpia.
Dar pavyzdziu?
Tas nuostabusis bokserio garsas... Juk jis parodo ne ka kita, o sistemos neefektyvuma - jis yra toks tik del to, kad vamzdziai nuo galvos i turbina yra tokiu skirtingu ilgiu (jau nekalbant apie tai, kad ziauriai ilgi). Jei tai butu padaryta pas ta pati EVO, visi (pagristai) peiktu, kaip blogai viskas suprojektuota. O pas Subaru uztat garsas grazus... :)
As jau nesigilinsiu i tokias technines smulkmenas (kurios taciau man asmeniskai svarbios) kaip geometrines variklio charakteristikas, kurios apsprendzia zema sukimo momenta (ypac zemose apsukose - gatvej l.svarbu), taip pat tai, kad ilgi vamdziai nuo ismetimo portu iki turbinos salygoja neoptimalu turbinos parinkima, didesni laga bla bla, ar pvz. tai, kad atviro bloko, silpnu stumokliu ir dar silpnesniu svaistikliu kombinacija matyt turetu buti vadinama silpnaja automobilio vieta, jei jis neturetu dar silpnesnes - jau minetos pavaru dezes :) Ir t.t. ir t.t. ir t.t.
O jau pakaba... negaliu sakyt apie visus Subaru, bet bent jau pas mano amerikietiska WRX, tai pakaba nepadarytu gedos matyt ir kokiam 70-uju Cadillakui... nuostabus laivas. Uzuominos i sportiskuma gali buti randamos tik pasinaudojus 50x padidinamuju stiklu. Gal.
O tai kodel tada reikejo ji pirkti?
Isties labiausiai del to, kad jam jokios rimtesnes alternatyvos nera.
Keturi varantieji ir turbo... Audi A4 - visai kito zanro automobilis (jau nekalbant apie tai, kad tuningo daliu gausa, jis net nearteja prie WRXo)... EVO daugiau nei 1,5x brangesnis (nors as jo ir noreciau, taciau blaiviai pamastes suprantu, kad jis man neikandamas (bent kol kas)), ir konkuruoja labiau su STi nei paprastu WRXu (nors gaila, kad Mitsu nedare kokios "supaprastintos" Lancerio versijos)... kas dar? Nieko?
Tai taip ir gaunasi, kad nepaisant to, jog pas ji daugybe minusu, nelabai yra kitu automobiliu su 4wd, turbo varikliu, pageidautina universalo, nemazu (na, ok, salyginai nemazu) tuningo potencialu bei daliu pasirinkimu ir kainuojanciu palyginus nedaug pinigu.
Labai geras ir smagus automobilis. Tik tikrai ne toks be galo su niekuo nesulyginamai ir neprilygstamai nuostabus, kaip noretu vaizduoti kai kurie Subaru fanatikai...