2010-04-06

High tech?

Su sąlyga, kad pernai išsilaikiau motociklo teises (ir atitinkamai ruošiuosi matyt gal ir važinėti kokiu), tai ėmiau kažkiek pasidomėjau motociklais (ne tai, kad anksčiau niekada nebūčiau domėjęsis :) ).


Ir... na, pastebėjau tokį įdomų dalyką. Aš, kaip ir absoliuti dauguma automobilininkų įsivaizduodavau motociklinę techniką kaip tikrą high-tech'ą*... Pagaliau automobilio varikliui 10000rpm yra kosmosas, kai tuo tarpu motociklui... na, nieko įspūdingo. Visai nieko įspūdingo.

Tačiau, pažiūrėjus įdėmiau, staiga paaiškėja... kad pirmas įspudis ne visai teisingas... visai netgi neteisingas.
Na, taip, motociklų varikliai sukasi daug ir dėka to pasiekia gan įspudingą litrinį galingumą. Bet... tai iš esmės ir viskas.

Dar visai neseniai tie visi varikliai buvo "maitinami" karbiuratoriais. Įpurškimas dabar jau atsirado, bet pas daugumą dar ir dabar jis itin primityvus jei lyginant su naudojamu automobiliuose...
Tiesioginis benzino įpurškimas? Kur jis? Kažkokia viena nedidelė firmelė lygtai kažką ir daro ta linkme, bet tai nėra nei vienas didžiųjų gamintojų.

Turbo? Na, buvo turbomotociklų era (80-ųjų pradžioje), bet ji ėjo ir praėjo ir pėdsakų nepaliko (apart "aftermarketinių" turbo kit'ų). Atsižvegiant į bendrą variklių progresą bei, pavadinkim taip "šiuolaikinį turborenesansą"**, turbininiai varikliai tiesiog patys "prašosi" į motociklus...
400cc motociklo variklis su turbina ir šiuolaikine valdymo sistema visai silpnai forsuotas turėtų tuos 120Ag kuriuos turi dabartiniai 600cc... o sukimo momentas būtų nepalyginamas, be to variklis būtų lengvesnis.
Na taip, tie pirmos kartos turbo-bike'ai buvo (kiek suprantu) baisoki važiavimo prasme (na, taip pat, kaip ir pirmos kartos turboautomobiliai), bet nuo to laiko jau kiek praėjo? 20+ metų? Turbininių variklių technika nuo to laiko "mažumėle" pažengė... pas dabartinius serijinius variklius turboduobės praktiškai neliko. Pagaliau galima juk panaudoti sukibimo kontrolę ("traction control").

Beje, kalbant apie pastarąją. Jos pas motociklus nėr. Nėra. Tik dabar viename kitame pagaliau atsiranda. Nors atrodytų turėtų būti: ratų pas motociklą mažiau tai ir bet koks slydimas pavojingesnis... o ir galingumas tenkantis vienam kilogramui "kiek" didesnis nei pas tūlą automobilį...
ABS? Irgi vis dar retenybė... nors lyg ir taipogi turėtų būti įprastas dalykas... o ir realizuojama paprasčiau, kai ratai tik du, atrodytų...

Jau nekalbu apie monokoką. Man tai kažkaip iškart monokoko idėja buvo akivaizdi. Bet lyg šiol nei vieno serijinio motociklos su monokoku... Visur rėmas plius "kėbulas" (išorinės plastmasės). Pas automobilius tai jau seniai seniai atgyvenę...


Tai va. Apibendrinant.
Motociklai joks high-tech. Taip, jie lengvi. Taip, jie greiti. Tai varikliai sukasi daug ir išvysto daug Ag iš litro. Ir norint tai daryti jie ten žinoma išlengvinti ir išbalansuoti kaip joks automobilinis variklis. Tačiau iš esmės joks high-tech - tai įprastinė technika nūdien.

O jei įdomus tikras high-tech reikia žiūrėt į automobilius...

_________________
* Žinoma yra tie patys Harley'jai, kurie perdėtai low-tech, bet tame jų ir žavesys, kiek man atrodo. Bet kalbu šiuo atveju apie šiuolaikiškus motociklus, ne retromeną.
** Čia turiu omenyje paskutinio dešimtmečio naujos kartos turbininių variklių atgimimą, kai dabar jie montuojami į vos ne bet kurį automobilį ir net tokie "tradiciniai atmosferiniai" gamintojai kaip BMW ir Mercedes išsijuosę gamina turbininius modelius.