2008-10-23

Galvosukis: twin engine twin turbo

Su salyga, kad gaunu priekaistu, kad visai nerasau apie automobilius, tai va toks nedidelis galvosukis tiems, kurie to pasigenda :)

Isivaizduokim, kad turim transporto priemone su dviem varikliais. Tebunie tai koks nors open road race special'as - t.y. automobilis kuris sirtas vaziuoti pastovia maksimalia apkrova... na tarkim pusvalandi.
Taigi: du varikliai, kiekvienas su turbina (aisku turbina su wastegate'u). Galim manyti, kad sie varikliai dirba pastoviai, pastoviom apsukom, su pastovia (didele) apkrova.
Varikliai absoliuciai vienodi visomis prasmemis, tik deja surinkinejant nutiko vienas liapsusas - i pirmojo variklio (V1) wastegate'a buvo ideta spyruokle palaikanti slegi 0.8 bar, kai tuo tarpu i antraji - 1.2 bar.

I. Musu isivaizduojamas tuneris siekdamas kazkokiu jam vienam zinomu tikslu (pasiekti kazkokitais balansa ar dar ten kazka...) V1 turbinos suspausta ora padave i V2 isiurbimo kolektoriu, o V2 turbinos i V1 isiurbimo kolektoriu. Ir atitinkamai pajunge w/g valdyma - V1 w/g prie V2 isiurbimo kolektoriaus, o V2 w/g - prie V1 isiurbimo kolektoriaus.
Klausimas: su kokiu darbiniu slegiu dirbs V1 ir V2 (kiekvienas ju)?
Paprasta? Vaziuojam toliau.

II. Cia ateina musu tunerio draugas ir sako: tu cia ne taip visai padarei, reikia daryt kitaip. Ir perjungia w/g valdyma: V1 w/g - V1 is.kolekt.; V2 w/g - V2 is.kolekt.
Kokie dabar varikliu darbiniai slegiai?

III. Pamastes musu tuneris nusprendzia, kad sistema per sudetinga gaunas ir perdaro ja: V1 turbina pajungia paprastai prie V1 is.kolekt., V2 turbo - V2 kolekt.
Bet vistik siekdamas tu savo auksciau minetu neaiskiu tikslu nusprendzia V1 w/g pajungt prie V2 is.kolekt., o V2 w/g - prie V1 is.kolekt.
Kokie darbiniai slegiai siu atveju?

:DDD

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą