2009-02-18

Comentators Anonymous

Pirmiausia buvo istabusis troy, kuris vertino kitu zmoniu tinklarascius ne pagal ju turini, o pagal tai ar juose leidziama jam nevarzomai komentuoti :)


Vakar besiknaisiodamas po (svetimus) tinklarascius aptikau dar viena jautrios sielos zmogu, kuris skundesi tuo, kad as moderuoju komentarus - t.y. is pradziu perskaitau, o po to sprendziu, talpinti ar ne, o kartkartem net istrinu jau patalpintus komentarus (tiesa, jis ir pats patvirtina komentarus savo tinklarastyje, pries juos talpindamas ;), bet si daina ne apie tai).
Jo nuomone tai priestarauja mano postuluojamiems principams, kaip pvz. pasirinkimo laisve.


Hmmm... o kaip man tai atrodo?


Man atrodo, kad tai butent ir yra mano pasirinkimo laisve ar, ir kokiu formatu, as leidziu komentarus savo tinklarastyje.
Tinklarastis, bent jau kiek as nedaug suprantu, yra sudetinis zodis sudarytas is tinklas ir (dieno)rastis. Taigi, lyg ir iseitu, kad tai yra mano dienorastis pasauliniame tinkle. Ir man atrodo visiskai normalu, kad butent as, o ne minetas zmogus ir ne pvz. troy sprendzia, kokios jame galioja (komentavimo) taisykles.

Ir kazkokia tariama "pasirinkimo teise" cia niekuo deta. Taip pat kaip ji niekuo deta butu ir tuo atveju, jei as su draugais sugalvociau surengti gertynes gerbiamojo zmogaus valgomajame. Man taip atrodo (dar daugiau - as esu tuo visiskai tikras), kad tokiu atveju butent jam priklausytu prerogatyva nustatyti tam tikras elgesio taisykles (pvz. ne daugiau 3 draugu, draugai praeina jo surengta face control'a pries juos ileidziant etc. :) ) - iskaitant ir visiska draudima rengti gertynes jo valgomajame.

Mano pasirinkimo teise tokiu atveju galioja tik tiek, kiek as galiu rinktis gerti su draugais kur nors kitur. Arba (analogiskai) jis turi teise susikurti savo bloga ir jame skustis, kad kazkas kazkur nepraleido jo komentaru.
Nes tiek komentavimo laisve (zodzio laisve), tiek pasirinkimo laisve, tiek ir dar daugybe kitu zmogaus laisviu yra ne begalines - jos baigiasi ten, kur kito zmogaus analogiskos laisves prasideda...



Bet siaip.
Visos sios "skriaudos" isvis net nebutu buve, jei auksciau minetas gerbiamas zmogus butu nepatingejes pasirasyti savo komentaro. Mano tinklarastyje raudonomis raidemis (tycia, tam, kad visi pastebetu) pazymeta kad "anoniminiai komentarai nepriimami". Nepaisant to, va ir siandien istryniau penkis komentarus (apie "arkliu girdyma"), kuriu autoriai nemane, kad jie verti pasirasymo (nors kai kurie is ju buvo visai verti tolesnio polemizavimo)...



Ne taip senai racas.lt buvo diskusija apie anoniminius komentatorius. Buvo issakoma netgi griezta pozicija, kad savo komentarus reikia pasirasineti vardu ir pavarde...
Mano nuomone pasirasymas vardu-pavarde nera niekuo nei geresnis nei blogesnis nei pasirasymas slapyvardziu (nick'u). Nes, viena vertus, zmogus ir pavarde bei varda gali nurodyti svetimus, kita vertus, as isties nelabai suprantu, kuo viena individu "zymejimo sistema" yra pranasesne uz kita "zymejimo sistema" (t.y. kuo vardas kuri tau dave tevai yra geresnis uz varda, kuri tu sau "davei" pats). Norint pozityvaus asmenu identifikavimo matyt reiktu pasirasineti komentarus elektroniniu parasu (bet kazkaip man atrodo, kad net ir sita sistema butu galima apeiti).

Tai kam tada isvis pasirasineti?
Mano atsakymas sau paciam (bet isties visai nebutinai ji kiti turi piimti), tai kad pasirasydamas po savo zodziais as uz juos pasirasau. Tai savigarbos reikalas: galvoti ka kalbi ir kalbeti ka galvoji.
Taciau kaip sakiau - nebutinai visiems taip turi atrodyt.

Bet va grynai is praktines puses, tai komentaru pasirasymas yra reikalingas jau bent tam, kad vykstant diskusijai butu galima identifikuoti su kuriuo tu cia konkreciu asmeniu polemizuoji. Nes kai penki komentarai ir visi Anonymous, tai tikrai sunku nuspet, ar cia rase vienas zmogus ar penki atskiri. Juolab sunku paskui turiningai reaguoti, kai gaves anonimini atsakyma i savo komentara anoniminiam komentarui negali zinot ar cia tas pats zmogus raso ar jau visiskai kitas...


Taigi. Del to mano tinklarastyje visi protingu zmoniu prasmingi ir idomus komentarai yra visada laukiami. As juos visada praleidziu, net jei jie visiskai priestarauja mano nuomonei.
Taciau anoniminiai komentarai nepriimami. Ir (manau) nebus priimami ateityje. Net jei tai zeidzia kieno nors jautria siela.

Man tik truputi keista tai, kad daugybe zmoniu vis tiek nepastebi to uzraso raudonomis raidemis, kuris tiesiog taip ir sviecia...

Geros dienos visiems.

4 komentarai:

  1. Įdėk tą raudoną užrašą virš komentavimo langelio. Gal labiau matys? ;)

    AtsakytiPanaikinti
  2. Jei as nors miglotai isivaizduociau, kaip tai padaryt - butinai padaryciau :)

    Bet bent kol kas tai html mokymasis neiejo i mano planus...

    Gal kas netingetu "ant pirstu" paaiskint? Is anksto dekui.

    AtsakytiPanaikinti
  3. Na įrašas tai labai teisingai, realiai net nežinau ką pridurt, bet dovanok, bet niekur nematau to raudono užrašo :) netgi tyčia pamėginau pasirinkti komentavima kaip anonimas, bet - nėra. galiausiai prascrollinau per visa puslapį, ir atsitiktinai pastebėjau ten jį viršuje, bet tik dėl to kad žinojau kad visgi kažkur jis turi būti :) taip kad tikrai nieko keisto kad niekas jo nemato :(

    AtsakytiPanaikinti
  4. Pasitaisiau :)

    Padariau, kad prie nauju postu komentarai praeitu be moderavimo.
    Jei turesiu noro anonimus "killinsiu" "is rankos" :D

    AtsakytiPanaikinti