2012-10-30

Po rinkimų kelios mintys...



Sekmadienį labai ilgai laužiausi prieš eidamas balsuoti... ar išvis eit balsuot, o nuėjus už ką balsuot... nes balsuoti nebuvo už ką - mano apygardoj konkurencija buvo tarp AWPL atstovės, kurios pavardės aš net nepamenu ir... Ž.Pinskuvienės. Džiugu tiesiog.

Ką aš manau apie Lenkų rinkimų akciją jau sakiau ir man išties ranka nekilo balsuot už "partiją" kuri neturi jokių politinių įsitikinimų išskyrus vieną - "mus skriaudžia"... Aš norėčiau tikėti(s), kad dabar kai jie laimėjo pakankamai vietų tam, kad turėt savo frakciją Seime jie gal pagaliau ir kažkokią politinę pasaulėžiūrą iškritalizuos ir taps nebe vieno šūkio partija*.

Kita vertus, nors mano nuomonė apie Darbo partiją nėra tokia neigiama, kaip daugelio mano pažįstamų**, o bet tačiau pati Pinskuvienė uždirbo per metus 4907Lt ir išrinkt į Seimą bomžą tam kas jis paskui savo balsą po 10 litų pardavinėtų***... ką aš žinau. Plius žinoma ta balsų pirkimo istorija.

Va taip paskui ir nutinka, kai kad ir kaip begalvoji, o pasirinkimo nematai - belieka atiduoti balsą už... Chuck'ą Norris'ą.

Kas charakteringa, kad rinkimų apygardoj sugadintų biuletenių buvo 9,56 proc., kas yra veik dvigubai daugiau nei Lietuvos vidurkis (5,48 proc.), o mano apylinkėj išvis - iš atėjusių balsuoti 520 rinkėjų 113 sugadino biuletenius, - reiškia daugiau nei penktadalis žmonių prisivertė ateiti, bet nematydami už ką balsuot tiesiog sugadino biuletenius... manau tai pasako. Daug.
 
Ex post galima konstatuot, kad laimėjo lenkė ir atsižvelgiant į tai, jog jokios nuoskaudos dėl to nejaučiu... matyt taip ir gerai.

Tiek šiuo klausimu.



Ir dar pora žodžių apie mūsų brangiosios Prezidentės Dalios Grybauskaitės pasisakymus (pažiūrėkit video).

Mano nuomone tas pasisakymas dėl Darbo partijos... nelabai deramas (ir čia jei jau labai švelniai išsireiškiant). Taip gali sau leisti kalbėti politikai, politikos analitikai, blogeriai ir komentatoriai Delfyje. Bet tokie pasisakymai netinka Prezidentei dėl, kad tai ką daro Prezidentė, iš esmės yra pasakymas rinkėjams, kurie balsavo už Darbo partiją "jūsų balsas nesiskaito". Dar daugiau - tai Prezidentės pasakymas tiems rinkėjams "manęs jūsų nuomonė nedomina".

Taip, DP padarė daugiausia pažeidimų ir pas juos yra baudžiamųjų bylų uodega, bet... ne tai, kad tie žmonės kurie už tą partiją balsavo (ypač antrajam ture) to būtų nežinoję. O jei žmonės žinojo, kad renka potencialius nusikaltėlius, bet vis tik išrinko... hmmm... taip galim galvot apie tai ką norim, bet jei jau gyvenam valstybėj kuri grindžiama demokratijos principais, tai nori nenori, patinka mums tai ar ne, bet turim jais ir vadovautis. Ypač Prezidentė. Ir tų žmonių balsas turi būti svarbus.

Na, bet jei jau Prezidentė sau leido visokius itin abejotinus pasisakymus ir prieš rinkimus, tai šitas matyt neturėjo nustebint.

O kitą jos pasisakymo dalį apie tai, kad ji skubos tvarka teikia Seimui rinkimų įstatymų pakeitimus aš galiu įvertinti tiek vienu žodžiu: FARSAS. Taip kaip tai apibrėžia tarptautinių žodžių žodynas:
komedijos rūšis – mažareikšmiais kasdienybės konfliktais, situacijų komizmu, storžievišku juoku, bufonada pagrįstas draminis kūrinys arba vaidinimas.
Būtent: tai tik bufonada skirta pademonstruoti "kietumą", bet ne realūs veiksmai siekiant kažką išspręsti...

Viskas, rinkimai praėjo. Problemos, kurios buvo matomos ir per ankstesnius rinkimus ypač išryškėjo. Ir derėtų rimtai to imtis - rimtai ir kompeksiškai peržiūrėt rinkimų įstatymus (kurie jau "morališkai paseno"), iš esmės naujai teisiškai sureguliuot rinkimus, kodifikuot reguliavimą (baigt rengt tą be galo rengiamą rinkimų kodeksą, kad būtų tik vienas rinkimus reglamentuojantis įstatymas vietoj šešių, kaip yra dabar), naujai įvertint atsakomybė už pažeidimus pakeliui aiškiai atskiriant baudžiamąją / administracinę atsakomybę nuo... pavadinkim specialiosios-rinkiminės (t.y. atsakomybės, kuri nesusijus su administracinėm ir/ar baudžiamosiom bausmėm, o kandidatui kyla pagal rinkimų įstatymą (pašalinimas iš rinkimų ir pan.)). Tam dabar kaip tik yra pakankamai laiko (jei nekrapštyt nosies) - 2013 m. jokių rinkimų numatyta nėra.

O tokie va demonstratyvūs pabrėžtinai griežti pasisakymai ir siūlymai skubiai griežtinti bausmes tarsi tas griežtinimas būtų galutinis atsakymas į esamas problemas... tai tėra tik veiklos imitavimas - eilinis bandymas demonstruot tvirtą valią ir dar tvirtesnį kumštį.
Ten kur reikia aštraus proto, praktinės įžvalgos ir teisės išmanymo.

Anksčiau man tokie Prezidentės pasireiškimai Johnny Bravo stiliuj keldavo šypseną, bet jaučiu, kad ta mano šypsena su kiekvienu kartu vis kreivesnė darosi...
 :/




__________________________________
* Čia žinoma galima polemizuot, kad partijos Lietuvoj išvis nelabai turi aiškių politinių pasaulėžiūrų, bet kai kurios jų turi dar mažiau...
** Nes, kaip minėjau, mano nuomonė ta partija palaipsniui, bet bręsta ir virsta iš "vardinės" vieno žmogaus partijos normaliu politiniu dariniu. Palaipsniui. Žinoma mano nuomone, jiems reiktų mažumėle apsivalyti, bet per tai visos partijos praeina... hmmm... ar bent turėtų praeit.
*** Nors ji žinoma pateko pagal sąrašą, tai pardavinėt vis tiek galės.

2 komentarai:

  1. Ponia is baltuju rumu nori laimeti antra kadencija, tai ir papezejo siuo klausimu. Ir antrai kadencijai ji turi neblogus sansus, nes konkurentu nelabai matosi. Anticharizmatiskas AB is LSD? TS-LKD: Kubiliui tikiuosi uzteks porto nekandituoti. Daug kam patikna Degutiene, nelabai aisku del ko. Svarscikui Plichanovas suras tinkamus dokumentus ir padarys prezidentu? Masiulis/Simasius ok, bet nemanau, kad turi sansu.

    Dalia eilini karta kisa nosi ne ten kur reikia, bet nors pries tai liko nusvilus, o bet taciau sitas pasisakymas jai atsipirks.

    O DP tikrasis isbandymas bus kiti seimo rinkimai, tada paziuresime, ar ji tapo ‘normalia’ (be kabuciu man neisieina rasyti) politine jega (butu labai gaila), ar eis i savartyna su paulausku, paksu ir zuoku.

    As emigrantas, bet nesmagi tokia siu rinkimu baigtis. Bet protingi isgyvens, o tupiem jokie rinkimai nepades. Labiausiai gaile del AE ir duju terminalo, gal dar neprarasta?

    AtsakytiPanaikinti
  2. Dėl DP aš sutinku, kad iki kitų rinkimų turėtų tapt aišku (ar bent aš to irgi tikėčiaus) kas iš to bus. Potencialiai tai aš manau, kad ta partija visai turi vietos "politinėj padangėj", kadangi (bent kiek tai leidžia jos ne visai aiškūs pasisakymai) ji save pozicionuoja centristinėj pozicijoj... na šitam lietuviškam politiniam lauke.
    Ir aš tame nieko blogo nematau - tas matyt netgi būtų gerai. Bet tam žinoma reikalinga apsikuopt viduj (ir aš čia ne tik ir ne tiek apie baudž. bylų išsprendimą kiek apie išsiaiškinimą, kokia gi jų pasaulėžiūra). Ir gal reiktų "suryt" TT... nes nelabai ten tarp jų skirtumų randu :)

    Dėl Prezidento... aš irgi manau, kad Grybauskaitė nelabai turi konkurentų, nes akivaizdu, kad dauguma žmonių išvis nesuvokia, kas tas turi būt Prezidentas tai ji jiems ir imponuoja. Kita vertus... imho Šimašius visai turi potencialą, BET jam reiktų padirbėt prie to, kaip save pateikt su kokiu geru politinio PR'o specu (žinoma tokių Lietuvoj praktiškai nėra).

    AtsakytiPanaikinti