2009-07-03

Ar tureti visus dievo pozymius reiskia buti dievu?

Vel apmastymai apie nieka ir viska...


Tarkim, turim individa vardu Jonas (ar bet kokiu kitu vardu).

Jis suvokia, kad jis yra absoliutus, begalinis, visagalis (ir t.t. pagal dieviskuju pozymiu sarasa).
Ar jis, turedamas (pasizymedamas) visais siais pozymiais, yra dievas?
Tiesiog beprotis sakot?

Kodel? Kaip paneigsit ta jo isitikinima?

Jei kas nesupranta, tai paaiskinsiu ant pirstu, kad "argumentas" "tai padaryk stebukla" netinka. Nes kazka irodinet kitiems turi siaip zmogeliai - o absoliutas nieko ir niekam irodinet neprivalo. Jis gali daryt ka nori (pvz. sunaikint visa visata viena mintim), bet jis to nedaro, nes nenori. Ir sprendzia tik jis pats - niekas jam nenurodineja... velgi, del to kad jis absoliutas.

Jei mes paimsim tikra "Dieva" ir paimsim Jona, jie elgsis vienodai siuo poziuriu. Kaip juos atskirt?


Taigi, klausimas:
Ar tureti visus dievo pozymius reiskia buti dievu? Ar visgi ne? O ka tada reiskia "buti dievu"?

7 komentarai:

  1. Manau, kad praleistas dar vienas dievo pozymis - visi turi laikyti, kad tu dievas.... T.y. ta "dieviskuma" buciau linkes laikyti daugiau funkcija nuo aplinkos, o ne nuo asmenybes.

    AtsakytiPanaikinti
  2. Jei korekti6kai sudarius pilną Dieviškumo požymių sąrašą - tada žinoma. O jei Jonui _atrodo_, kad jis ten visoks absoliutus, tai gal jam tiesiog absoliuto mažiau gert reikia :)

    AtsakytiPanaikinti
  3. Dar toks pusargumentis - ar pirmiau atsirado pasaulis ar Jonas?

    AtsakytiPanaikinti
  4. cgedui: Sitas tavo "klausimas" isties neduoda jokio atsakymo... nes kaip tu gali buti tikras, kad pasaulis atsirado anksciau nei Jonas (ar pagaliau anksciau nei tu)? :DDD

    AtsakytiPanaikinti
  5. hm, tokio pat lygio kaip ir teiginys, kad Jonas turi visus dieviškumo bruožus. Arba kad yra kažkokia būtybė, kuri turėtų visus dieviškumo bruožus.

    AtsakytiPanaikinti
  6. Taip. Bet apie tai ir eina kalba, kad to neimanoma jokiais tokiais argumentais paneigt... na, supranti, kad turiu omeny.

    AtsakytiPanaikinti
  7. Manau, suprantu. Ir čia priartėjame prie panašios kaip anonomiško minties: tikėjimui nereikia argumentų, tiksliau sakant, jis pats stipriausias be argumentų. Todėl tu esi dievas, jei kažkas tiki, kad toks esi.

    AtsakytiPanaikinti