tag:blogger.com,1999:blog-7600143258097395572.post8576411221027668540..comments2023-05-29T10:28:21.312+03:00Comments on LTSR.LT: Lux Sit!LTSR.LThttp://www.blogger.com/profile/15004561014002083999noreply@blogger.comBlogger6125tag:blogger.com,1999:blog-7600143258097395572.post-17171836822066713692009-02-07T00:34:00.000+02:002009-02-07T00:34:00.000+02:00http://www.esquire.com/features/ESQ0207GREETINGS#http://www.esquire.com/features/ESQ0207GREETINGS#LTSR.LThttps://www.blogger.com/profile/15004561014002083999noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7600143258097395572.post-7937981998634065792009-02-06T20:41:00.000+02:002009-02-06T20:41:00.000+02:00Del ko sunku "diskutuoti" su "tikinciaisiais"?Del ...Del ko sunku "diskutuoti" su "tikinciaisiais"?<BR/>Del to, kad po to kai jau itikejai nesama superbutybe, niekas tau netrukdo priskirti jai absoliuciai bet kokius nuopelnus savo nuoziura... logika ir protas (t.y. faktai ir argumentai) ilsisi.<BR/><BR/>Gal jau tiek to, as nesiimsiu aiskint, kodel ydingas teiginys "vaikai buna geri ne todel, kad juos tevai aukleja, bet todel, kad kaledu senelis dovanas jiems atnesa"...<BR/><BR/>:)))LTSR.LThttps://www.blogger.com/profile/15004561014002083999noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7600143258097395572.post-53033038658689133822009-02-04T12:54:00.000+02:002009-02-04T12:54:00.000+02:00na, visu pirma as nieko neatstovauju, nebent total...na, visu pirma as nieko neatstovauju, nebent totalios pozicijos vengeja.Lektuvo pavyzdys tinka gal tik kaip sociumo modelis.Gyvenimas yra kur kas platesnis dalykas negu zmoniu visuomene.<BR/>Zmogus PROTINGAS yra tokia pati nieko nesakanti kategorija, kaip zmogus STIPRUS.Tai yra iranki gerai ivaldes gyvunas, ir to irankio ivaldymas nesuteikia jam jokiu rimtesniu pranasumu pries toki pati, taciau visai kita iranki ivaldziusi gyvuna.Pranasumai siuo atveju priklauso nuo situacijos, o situacijos, kaip zinia, mes kol kas patys nevaldom:)Kvaili ko gero paprasciausia apibrezti kaip degraduojanti osobiu, bet pasakyk man - ar maza mes zinome genialiai protingu degradu istorijoj? Kiek tik nori, pradedant nuostabiuoju erodu ir baigiant musu dienu monstrais.Uzsiknistum vardinti.Vienok, visi jie buvo nusikalteliai zmogzudziai.Matai, jeigu kvailumas gali buti fataliskas dalykas paciam kvailiui ar keliems aplinkiniams, tai mastantis kvailys gali sunaikinti istisas civilizacijas - siandieniniai zmogeno proto vaisiai ta padaryti mus jau igalino.Protas yra kastuvo tipo irankis, grubus ir pavojingas.Ypac jeigu yra astrus:)<BR/>Tuo tarpu kai mes kalbame apie Dieva, tai kalbame butent apie tai, kas vercia musu kastuva dirbti vienas, arba kita, kad ir priesinga kryptimis. Va cia ir papuoli i juoda beforme juodaja skyle su visais savo protais ir ziniomis.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7600143258097395572.post-5875750973899105852009-02-04T10:25:00.000+02:002009-02-04T10:25:00.000+02:00Seip pastebejimas ne i tema - bet judu su andrium ...Seip pastebejimas ne i tema - bet judu su andrium tiek isismaginot komentaruose, kad turinio prasme komentaras/diskusija jau ima lenkti pati bloga =). Gal jau reikia atskira skilti kurt?Jonashttps://www.blogger.com/profile/11434626273849142344noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7600143258097395572.post-89402610212209855832009-02-04T08:57:00.000+02:002009-02-04T08:57:00.000+02:00Jeigu visai sutrumpinus tai ka tu cia sakai, tai ...Jeigu visai sutrumpinus tai ka tu cia sakai, tai gaunasi: "jei tik as noriu, kad man gyventi butu "lengviau", tai bet kokios "priemones" tam pasiekti yra tinkamos". Ok, man taip neatrodo, bet nesigincysiu. Taciau nuo to (primityvaus) dievo teorija netampa nei protingesne, nei pagrista, _nei_tiesa_.<BR/><BR/>Su pirma tavo pastraipa as visiskai sutiksiu. Taip, skirtumas is esmes yra poziuryje: ar tu siame lektuve pavadinimu "gyvenimas" esi pilotas ar tik bagazhas. Dauguma zmoniu /yra/ bagazas, del to jiems visiskai normalu yra ir racionalizuoti ta busena.<BR/>As nesu (nesuvokiu saves kaip) bagazas, del to ir nekaltinu abstrakciju (dievo, likimo, abstrakcios valdzios etc), jei kazkas ne taip. Ir akivaizdu, kad tokiu atveju ir prasyti tu abstrakciju pagalbos beprasmiska.<BR/><BR/>Siaip truputi keista, kai tu cia atstovauji totalu determinizma, nors pries keleta dienu man stengeisi irodyt, kad pasaulis absoliuciai nedeterministiskas :)<BR/><BR/>Sutiksiu taip pat ir su tuo, kad laimingiausi yra kvailiai. Bet cia joks atradimas - sita tiesa matyt sena, kaip pats pasaulis. Tik tu kazkodel is to darai isvada, kad reikia stengtis buti kvailiu. Man taip neatrodo. As manau, kad ir bunant protingu galima (stengtis) buti laimingu.<BR/><BR/>Zinios savaime nieko negarantuoja - taip.<BR/>Isprusimas savaime neuztikrina mastymo gebejimu - taip.<BR/>Bet va su kuo nesutiksiu, tai kad nera niekaip susije. Be ziniu, mastymas mala tusciai. Ir atvirksciai - zinios be mastymo neturi prasmes. <BR/>Zmogus yra protingas (/homo/ yra /sapiens/) tik kai jis turi zinias ir sugeba jomis naudotis. T.y. abu pozymiai yra butini.<BR/><BR/>Tikejimas dievu, arba kaip tu sakai, tikejimas, kad biosfera vystosi ne savaime, teoriskai gali egzistuoti ir net matyt galetu vienam ar kitam pavidale buti vertinamas, kaip imanoma hipoteze. <BR/>Bet va tikejimas dievu, kuris gyvena danguj, pagal savo pavyzdi nulipde Adoma, is kurio sonkaulio pagamino Ieva, paskui pats nusiunte pati save i zeme, kad butu ten pats butu nuzudytas ir savo paties mirtimi ispirktu zmonijos nuodemes pries pati save?... tai juk yra tiesiog nesamone. Ir tai yra totaliai antropocentriska. Toks dievas akivaizdziai neturi nieko bendro nei su visatos sukurimu, nei su dar kuo nors, o egzistuoja tik zmoniu issigalvojimuose. Taip pat ir tikejimas, kad tam dievui, jei jis egzistuotu, rupetu ar ten kazkoks atskiras Jonas is Pabezdoniskiu jam meldziasi ar ne yra nesamone (non-sensas).<BR/><BR/>Pasikartosiu, nes nors atrodytu ta aiskiai pasakiau, bet tu kazkaip stengiesi ignoruot. <BR/>As nesu pries dievo hipoteze, jei mes ta dieva suvokiam, kaip pvz. energija, superdesni, metakonstanta ar pan. Bet as nelabai "suderinamas" su neismaneliu kliedesiais apie kazkoki tariama bicha, kuris akivaizdziai ju paciu issigalvotas.<BR/><BR/>Jeu vien del to, ir visas sitas tavo atsakymas yra zmogo-centriskas - tu vertini viska grynai subjektyviomis zmogiskomis emocinemis kategorijomis: "jauciuosi laimingas", "jauciuosi saugus"... <BR/>Taigi griztam prie to paties. Tai, kad kazkam lengviau gyventi (t.y. jis jauciasi "laimingesnis", "saugesnis"), jei jis issigalvoja isivaizduojama drauga su kuriuo galetu kalbetis, nepadaro to isivaizduojamo draugo realiai egzistuojanciu.<BR/><BR/>Paprasta.LTSR.LThttps://www.blogger.com/profile/15004561014002083999noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7600143258097395572.post-34054093058508852012009-02-03T23:17:00.000+02:002009-02-03T23:17:00.000+02:00Tikejimus sieja viena smulkmena - visose religijos...Tikejimus sieja viena smulkmena - visose religijose yra tikima, kad zmogaus likimas yra pavaldus "kazkam", ir jeigu "prasysi" to kazko malones, galbut likimas bus tau palankesnis.Tikejimas yra elementarus pripazinimas SAU, jog pats nesi dievas pirmiausia.Prasymas visuomet turi perkeltine prasme - pradedant aukomis, t.y.turto arba rysio su artimaisiais paaukojimas, arba siuolaikine, svelnesne forma - visokias meditacijas ir meginima susivokti, kurlink einant tavo asmeninis planas atitiks visuotini plana, ir tu isvengsi konflikto su tuo "didesniu planu", kuris tave gali suminti kaip koks traukinys, jei jo nepaisysi.O vardai, ir plano kureju formos - antraeiliai ir ne tiek svarbus dalykai.<BR/>Statistiskai irodyta, jog UK gyventojai yra maziau patenkinti savo gyvenimo kokybe, negu afganistano.Cia galima isvesti paralele, jog ispruses zmogus procentaliai irgi bus maziau laimingas/patenkintas.Klausimas toks - ar galima butu teigti, jog issilavinimas ir elementari laime gyvenime retai sutinkami kartu? Jeigu taip, tai ko tas issilavinimas apskritai vertas? Isprusimas apkritai neuztikrina nei mastymo sugebejimo, nei kazkokios kokybiskesnes emocines ar ten dvasines busenos (juk nieks nesako emociniai susirgimai - sako "dvasiniai").As nesakau, kad zinios pacios savaime trukdo, bet kad negarantuoja nieko, tai akivaizdu. Cia panasiai kaip su klausa - paradoksas, labai daznas zmogus su islavinta klausa, turi prasta muzikini skoni.Ir atvirksciai - begale zmoniu apskritai be klausos, turi tikrai gera muzikini skoni.Kaip tai imanoma? Kaip zmogus gauna informacija is to kurinio, jeigu jis visiskai nepajegus jo ivertinti gramatiskai?<BR/>Tikejimas i Dieva, yra paprasciausias tikejimas, jog biosfera vystosi ne savaime.Mes galime tiketi, jog vistos vystymasi lemiancios aleliu kombinacijos yra kazkokiu nesuvokiamu budu ivykusi vandenilio atomo evoliucija iki supersudetingu organiniu junginiu.Taciau mes galime tiketi, jog kazkada buvo "paseta" informacija i negyva mineralu pasauli, kuris "revoliucionavo" i organika.<BR/>Jokio antropocentrizmo as cia nematau.<BR/>Apie sauguma.Niekas neuztikrina zmogui saugumo (nors, jei neklystu, tai yra viena is pirminiu mokslo uzduociu, kuriu jis taip ir neivykde/ys). Ir nieko nuostabaus, jog prarade tikejima mokslo pasiekimais, zmones uzsiima dvasinemis disciplinomis.IMHO tai gerokai prasmingiau nei dometis kokia nors farmacija ar siauraprotiska dietologija.Anonymousnoreply@blogger.com